Veel organisaties passen de LEAN-methodiek toe en behalen hiermee succesvolle resultaten. Deze kunnen echter vaak nog sterk verbeteren door de juiste balans aan te brengen tussen mensen, processen en systemen. Benieuwd waar voor u nog kansen tot optimalisatie liggen? Doe dan onze test. In 5 minuten krijgt u inzicht op welk onderdeel binnen uw organisatie nog een verbeterslag gemaakt kan worden.

 

Start de scan

Na het afronden van de scan sturen wij uw testresultaten per email toe. Zo kunt u altijd uw resultaten inzien. Vul daarvoor onderstaande gegevens in. Hierna start de scan.

Graag alleen een 06 nummer invullen. (10 cijfers)

 

Pagina 1 van 3

VraagHelemaal oneensOneensNeutraal / n.v.t.EensHelemaal eens
1. Wij weten exact welke waarde wij realiseren voor onze klanten
2. Wij meten regelmatig of we deze waarde ook leveren
3. Wij hebben een kwaliteitssysteem (Bijv. NEN, ISO)
4. Klachten zijn de start van een verbeteringsproces
5. De kwaliteit van ons eindproduct kan objectief vastgesteld worden
6. De kwaliteit van onze processen kan objectief vastgesteld worden
7. Ons proces kent minimale afwijkingen van de standaard
8. Omschakeltijden minimaliseren is een continue uitdaging
9. Tussenvoorraden proberen we constant te minimaliseren
10. Onze processen kennen weinig verspilling
11. Er wordt gebruik gemaakt van één overkoepelend plansysteem voor alle afdelingen

Pagina 2 van 3

VraagHelemaal oneensOneensNeutraal / n.v.t.EensHelemaal eens
12. Zowel vaste medewerkers als uitzendkrachten worden in één systeem gepland
13. Planning vindt plaats op basis van competenties
14. Planning vindt plaats op basis van eerdere prestaties
15. Planning vindt plaats op individu (naam medewerker)
16. Individuele doelstellingen zijn afgeleid van de organisatiedoelstellingen
17. Alle vaste en tijdelijke medewerkers (uitzendkrachten) worden continu geschoold
18. Startende medewerkers krijgen standaard een inwerktraject
19. Medewerkers worden getraind om meerdere functies uit te kunnen voeren
20. Flexibele arbeid (uitzendkrachten) wordt gebruikt om pieken op te vangen
21. We hebben meerdere leveranciers van flexibele arbeid
22. Leveranciers van flexibele arbeid begrijpen ons proces en de dynamiek

Pagina 3 van 3

VraagHelemaal oneensOneensNeutraal / n.v.t.EensHelemaal eens
23. We hebben de beschikking over een grote pool van geschikte medewerkers
24. Problemen worden opgelost op en door de werkvloer
25. Fouten mogen gemaakt worden als er maar van geleerd wordt
26. 'Best practices' worden als nieuwe standaard geïntroduceerd
27. Oplossen van problemen is teamwerk
28. Op ieder niveau in de organisatie weten wij wat er speelt
29. Informatie over de geleverde prestaties wordt gemeten
30. Informatie over de geleverde prestaties wordt met iedereen gedeeld
31. Medewerkers begrijpen de informatie over hun prestaties
32. Er zijn voortgangsrapportages over de implementatie van verbeteringen