COVID-19 update: vragen beantwoord voor uitzendkrachten

Gepubliceerd: 20 mei 2020

In deze onzekere periode begrijpen we goed dat je met vragen zit, bijvoorbeeld over hoe Carrière met bepaalde zaken omgaat in de coronatijd en wat dat voor jou als uitzendkracht betekent. Daarom geven wij antwoord op de meest gestelde vragen. Heb je een andere vraag die er niet tussen staat? Neem dan contact op met jouw contactpersoon bij Carrière Uitzendbureau. Heb je nog geen contactpersoon bij Carrière? Neem gerust contact op met de vestiging bij jou in de buurt.

_DSC2840.png

Ik zoek per direct een baan. Waar kan ik nu direct aan de slag?
Er zijn veel banen vrijgekomen door de gevolgen van corona. In dit overzicht vind je vacatures waar je direct aan de slag kan.

Veel mensen verliezen juist hun baan. Hoe kan het zijn dat sommige banen wel doorgaan?
Opdrachtgevers overwegen goed of uitzendkrachten door kunnen gaan met werken in het bedrijf. Soms is dat vanwege een maatschappelijke rol, zoals werk in de voedselvoorziening in de productie, logistiek en transport. De opdrachtgevers zorgen ervoor dat alle noodzakelijke maatregelen getroffen worden, zodat alle uitzendkrachten daar veilig aan het werk kunnen.

Welke veiligheidsmaatregelen worden er op de werkvloer genomen?
Onze vestigingen houden jou, in samenwerking met al onze opdrachtgevers, op de hoogte van de veiligheidsrisico’s en maatregelen op de werkvloer. Bekijk in deze infographic de coronamaatregelen die voor jou gelden. Samen met de opdrachtgevers zorgen we ervoor dat er veilig gewerkt kan worden op de werkvloer.

Is het wel veilig om te werken?
Bedrijven zijn verplicht om te zorgen voor een veilige werkomgeving. Carrière en alle opdrachtgevers volgen de richtlijnen van het RIVM om een veilige werkplek te creëren.

Wat als ik door de gevolgen van corona mijn baan verlies of minder kan werken?
Stilzitten willen we liever niet. Daarom doet Carrière er alles aan om je aan het werk te houden door een vervangende baan voor je te vinden of extra opdrachten. Daarnaast raden we je aan om het overzicht van vacatures te bekijken. Er zijn namelijk sectoren waar er per direct versterking nodig is. Bijvoorbeeld orderpickers in magazijnen, distributiecentra of homeshopcenters. Maar ook operators in voedselfabrieken en flexkrachten in de schoonmaak. Naast de website van Carrière houden we je ook via Facebook en Instagram op de hoogte van actuele vacatures.

Zit jouw vraag hier niet tussen?
Stel je vraag gerust aan de recruiters van de vestiging bij jou in de buurt.

KOM IN CONTACT MET EEN CARRIÈRE VESTIGING